Glemt Passord?

Logg i elements

Logging:

Med logging menes det logging av endringer av opplysninger i registreringer i Elements, for eksempel endring av statuser, endring av saksansvarlig eller saksbehandler, endring av innhold i felt, og hvem som har gjort hvilke endringer. 

Noark definerer en del hendelser som skal logges. Disse loggene er definert og skal lagres i egen tabell i systemet. Loggen følges av en kode som sier noe om hva slags hendelse det er. 

I Elements sitt brukergrensesnitt er det lagt inn menyvalg for å se logghendelser tilknyttet sak, journalpost og dokumentversjon.  Logg for andre tabeller kan søkes fram ved å velge Avansert søk – Andre tabeller – Logghendelse.

 

Standardlogger som finnes ved installasjon

ARKIV: Endring av betegnelse, status og arkivskaper (obligatorisk). 

ARKIVDEL: Endring av betegnelse, status og primært ordningsprinsipp (obligatorisk) 

CopySentBy: Kopi av dokumenter sendt med e-post 

DeliveryFailed: Elektronisk overføring – overføring har feilet. Skal kun aktiveres av kunder som benytter modulen for elektronisk dokumentoverføring (EDU). 

DeliveryOpenedByReceiver: Elektronisk overføring – dokumenter er åpnet av mottaker. Skal kun aktiveres av kunder som benytter modulen for elektronisk dokumentoverføring (EDU). 

DocumentMove: Journalpost / registering blir flyttet til saksmappe (obligatorisk). 

DocumentRead: Dokument forsøkt åpnet.

DOKBESKRIV: Endring av status, tilgangskode, tittel, kassasjonsdato og bevaringstid (obligatorisk) 

HandledBy: Post ekspedert elektronisk 

JOURNPOST: Endring av ekspedert dato, mottatt dato, dokument dato, tittel, kassasjonsdato, bevaringstid, saksbehandler, journalstatus og tilgangskode på journalpost (obligatorisk). 

KLASSERING: Klassering opprettet, endret og slettet (obligatorisk). 

NOARKSAK: Endring av journalenhet, administrativ enhet, saksdato, tittel, saksansvarlig, arkivdel, tilgangskode, kassasjonsdato og bevaringstid på saksmappe (obligatorisk). 

PERKLARER: Oppretting og sletting av en person klarering for tilgangskode. Endring av autorisert for hele virksomheten, fra og til dato for en persons klarering for tilgangskode (obligatorisk). 

PERTGKODE: Oppretting og sletting av en person autorisasjon for tilgangskode (obligatorisk). Endring av fra og til dato for en persons autorisasjon for tilgangskode (obligatorisk). 

UTVMOTEDOK: Endring av status for møtedokument (obligatorisk). 

WriteoffApprovedBy: Avskrivning godkjent/utført av (obligatorisk). 

WrongPassword: Feil passord oppgitt under pålogging 

 

Egendefinerte logger

Det er mulig å opprette valgfrie logger ut fra virksomhetens behov. I utgangspunktet er det mulig å opprette logg for å legge til, endre og slette rader i tabeller i databasen.